Sitter och funderar....

över vad framtiden har med sig. Undrar inte ni det också? Jag tänker på alla nära och kära, arbetskollegor, grannar m.fl. undrar om man fortfarande har kontakt med dem om ett par år? Undrar om jag bor kvar i Stockholm om ett par år. Man vet aldrig. Jag tror ärligt ingen kan säga med säkerhet vad man gör om ett par år, inte ens ett år framåt. Det man kan svara på är vad man VILL göra, men många gånger har man fått ge med sig på grund av olika omständigheter som har mer eller mindre tvingat en till förändringar som man ínte ville genomföra eller ens hade tänkt på det minsta. Och inte alla förändringar eller steg som man har blivit "tvungen" till att ta har varit av ondo. För om man tänker efter så har alla de stegen lett till där man befinner sig idag och många är mer än nöjda med vart de befinner sig.

Jag tänker på "the butterfly effect" som många av er säkert har hört talas om, lite som relativitets teorin. Att allt som händer har en effekt längre fram och ger det resultat som fås till slut. Med andra ord, som domino brickorna som man raddar upp i en otroligt lång slinga och när man knuffar en så faller alla. Deras fall är effekten av den första, som fäller den andra, som fäller den tredje..... Jag tror ni börjar förstå vad jag menar ;-)

Så vad tänker ni på när ni sitter och tar er en funderare?
Då kommer vi oundvikligt in på spågummor/spågubbar.

Hur många av er har varit hos en siare och fått framtiden lagt på bordet framför sig ????

Hur många av er skulle vilja veta vad framtiden bär med sig?

Hur mycket är bra och veta och hur mycket BÖR man veta om sin framtid?

Jag vill gärna veta lite om vad som komma skall, ekonom som jag är. Men jag skulle nog inte vilja veta personliga saker som berör mig och min familj och nära och kära. Eventuellt skulle jag vilja veta lite karriärmässigt hur framtiden ter sig och vad som väntar men det är nog allt. Jag är väldigt nyfiken av mig, men jag tror att ju äldre man blir desto lättare är det att hålla tillbaka eventuella begär och man kan styra sina känslor bättre. Det är nog anledningen till att jag inte vill veta allt. Hade jag fått frågan för ett par år sedan hade svaret blivit: "självklart!!!!"

Och då kan man ju inte hjälpa att fråga sig (detta är till alal som har varit hos siare eler liknande):

Tror ni inte att man omedvetet styr sitt liv efter det man har blvit spådd, så det blir en självuppfylld profetia?


Dagens avslut:

"Que sera sera"
(What ever will be will be)

:-)


Kommentarer
Postat av: Michelle

fin blogg :)

2008-10-23 @ 12:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0