Måndag, igen ;-)

Ja, nu har arbetsveckan börjat och som vanligt så kommer även denna vecka att gå förbi lika snabbt som orkanen Oscar drog förbi västra Sverige i helgen. Imorgon ska jag gå på Rosa Bandet-galan i Globen. Att stödja något som är bra är det minsta man kan göra tycker jag. Jag är fadder hos Unicef och stödjer dem månadsvis. Jag tycker att alla ska stödja någon sak eller forskning, även om det är en femtio lapp per månad, många bäckar små....

Läste att fler företag avbokar evenemang och personalfester, nu i besparingstider är det väl det första som ryker. Personalvård i lågkonjunktur, vad är det?

Är det rätt att spara på personalen i sämre tider?

Ja, det är klart att man kan dra in på vissa evenemang men att helt ställa in är fel tycker jag. De är viktigt att personalen känner sig trygga speciellt i en kris som denna. Det är nästan så att jag tycker att det är ännu viktigare just i sådana här tider. När allt annat runt omkring dem känns osäkert och annat mindre positivt händer är det viktigt at få personalen att känna att de räknas. För jag tror faktiskt att personalen är företagen viktigaste tillgång. 

"värdesätt det du har"


Kram och sköt om er!



Kommentarer
Postat av: Jonna

Sugen på att tävla?:)

2008-10-28 @ 00:50:28
URL: http://jonnaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0