Ja, nu har lördagen....

blivit precis som jag ville. Har tagit det lugnt med barnen och precis kommit hem från bio som jag tog tjejerna på. Gissa vad vi såg, just det High School Musical 3, fast med engelskt tal.

Jag lovade dem att vi skulle gå denna helg och det var bara att boka och gå. Ganska mysigt ändå, bara jag och mina flickor.....

Kom att fundera på hur starkt påverkad man är av amerikansk kultur trots att man säger att man inte är det. Vi har nästan alla våra filmer som är producerade i Hollywood, jag menar hur många går och ser en Bollywood film (Visas de över huvudtaget här i Sverige?) Hur många går och ser en ungersk independent film? Ja, i och för sig så visar biograferna en del europeisk film men oftast bara de som har fått något typ av erkännande vid någon filmfestival, t.ex. Cannes eller Sundance. Tänk vad hemskt det är egenligen att det vi får se uppe på biograferna styrs av ett fåtal "big-shots" på andra sidan jorden. Tänk vad mycket vi missar, så mycket som de inte anser vara kommersiellt nog för oss att se.

Hemsk tanke, om än sann.

Kort inlägg idag men man ska ju variera sig ;)


Autumn_Forest_in_the_Sun.jpg



Avslutningsvis:

"Fortsätt blicka framåt"

Kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0