Härlig dag.....

Söndagen var precis som en söndag ska vara. Vaknade ganska sent, pysslade (gjorde tvål) med flickorna och bakade pizza till lunch.
Mamma kom på besök, gick och tränade och nu sitter jag och bloggar.
Kan dagarna bli bättre?
Näpp, tror inte det :)

Har börjat träna, tycker att det är dags nu efter tre barn ;) Gick lite på löpbandet, power walk en halvtimme. Bra och mjuk start, i annat fall lär man ångra sig och vakna med värsta träningsvärken i morgon.



dreamt-gym-bed





Ja, vad ska jag prata om idag?
Har tänkt en hel del på fredagens börsfall. Var det någon som inte uppmärksammade den? Den värsta på 79 år. Jo, jag tackar. Är det inte lite skrämmande dock att det händer precis på 79-årsdagen och på samma veckodag? Man undrar lite om Han där uppe har med ett finger i spelet.

Precis när man tror att det börjar vända så kommer ett fall till. Men som jag alltid sagt: Det kan bara gå uppåt framöver, eller? Man ska nog inte vara så säker på det, men man kan alltid hoppas.

Förresten, hur många av er tror att det finns en chans att vi får en bättre ekonomi redan under 2009?

Inte många kan jag tro. Men jag undrar hur många som redan har börjat snåla in på onödiga kostnader. För vi lever i överflöd och kanske är detta en påminnelse för att slå av på farten och tänka till? Är det verkligen nödvändigt med ännu en leksak till barnen? Är det verkligen nödvändigt med en nyare och dyrare bil? Var det verkligen nödvändigt att byta ut alla elektroniska prylar mot det allra senaste? Nu kanske man tänker sig för innan man handlar dyra onödiga prylar.
Det är bland det positiva i denna ekonomiska kris som vi har hamnat i. Det får mig att önska att fler och fler ska:



"Tänk efter före"


Natti natti.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0