Halloj :)

Sorry, hade inte tid att skriva något igår. Mycket på jobbet och sedan efteråt var det höstfest hos Meritmind. Kanonkul tillställning som hölls i Skyddsrummet vid Söder Mälarstrand. God mat, trevlig miljö och väldigt vänligt bemötande.

Dessa tre ihop alltid lika uppskattat ;-)

Ja, vad ska jag prata om idag. Min son tycker att jag är för allvarlig och ska visa mer av min roliga sida.
Han säger: "Mamma, du brukar skämta och ha för dig, varför så allvarlig i bloggen?"
Jag vet faktiskt inte. Kanske för att jag tycker att det fnns för många bloggare som skämtar och skriver om sitt vardagliga liv och meningen med min blogg var ju från början att jag skulle skriva av mig lite av mina tankar och funderingar kring olika händelser som jag möter i mitt vardagliga liv som mamma, fru och ekonom. Tanken var så i alla fall.,

Nåja, jag får väl försöka anpassa mig lite efter vad som efterfrågas. Det är trots allt efterfågan som styr utbudet, eller hur?

Vi har livliga diskussioner hemma om allt och lite till. Jag har uppfostrat mina barn att alltid fråga och ta reda på fakta. Detta ångrar jag lite nu för de ska diskutera och fråga om allt och lite till. Inte precis den effekten jag ville åstadkomma, men som man bäddar får man ligga ;-)

Jag försöker att uppfostra starka och självständiga individer. Det är något som jag tror att de kommer att ha nytta av i framtiden. Man kan bli vad man vill om man bara ger sig f-n på att klara av det. Detta är något som jag vill att ni alla tar till er.

"Sätt upp ett mål med ert liv, sikta och iväg!"

Det finns inga hinder som är för stora, inga dalar för djupa och inga vägar för krokiga. Att vara beslutsam är halva steget fram till målet. Och öva. ÖVA; ÖVA OCH ÖVA.
Man kan summera det med att: "Övning ger färdghet" ;-) Lite övertydligt, men med humor...



Ja, det var väl allt jag hade idag.Kram till er alla och sköt om er.

Adios!




Kommentarer
Postat av: Karin

mycket bra sagt.. under sitt uppehåll har hon börjat hänga omkring med rosing.. det kanske ändå inte är att studera, men någon slags studie är det nog alltid

2008-10-24 @ 21:29:11
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ida Björck

svar: ja det ska jag :)

2008-10-24 @ 22:15:25
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Anonym

det skulle vara skitsnyggt!

2008-10-25 @ 00:35:48
URL: http://ampel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0