Ett litet tips....


 
                                           


                                                                 
HAPPY HALLOWEEN

När helgen närmar sig planera inte för mycket och lägg inte in för många "måsten". Jag har som regel att inte stressa upp mig själv eller barnen bara för att det är helg. Tvärtom om; njut av ledigheten och att bara vara. Barnen har aktiviteter på både lördagen och söndagen och det räcker mer än val. Vi tar det lugnt resten av tiden och går eventuellt till något centrum eller hälsar på någon släkting. Eller bara är. Dagens barn har så mycket krav på sig så att det är inte klokt. Jag ser föräldrar som springer fram och tillbaka till aktiviteter med deras barn. Både på vardagarna efter skolan och på helgerna. De ska lära sig simma, spela instrument, dansa, spela en sport (helst tennis eller fotboll) och ovanpå det ska de klara av sina studier.

SLUTA!

Stanna upp och andas och för guds skull, LÅT ERA BARN ANDAS........


Lär er att bara vara, det kommer att ge så mycket och få era barn att må så mycket bättre. Det är tyvärr fler och fler barn som får migrän och som känner sig otillräckliga och blir stressade. Herre gud, vi pratar om BARN. Deras enda uppgift borde vara att få upptäcka världen och sina färdigheter i lugn och ro och i sin egen takt. Jag förstår att man vill att ens egna barn ska vara "konkurrenskraftiga" vid vuxen ålder men inte med den hets som man sår vid späd ålder. så kom ihåg:


"ALLT HAR SIN TID"

Nu vill jag avsluta med att önska er en trevlig helg och att ni som vanligt ska ta hand om er och era barn.
Glöm inte:
 
Ni är speciella :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0