WOW!!!!

Kommer precis hem från byggplats visning som Skanska har haft för lägenheten som vi ska flytta till...
Jag bara säger:

WOW.....!!!!

Vilken härlig utsikt vi kommer att få. Det gör det verkligen värt varenda slant. Utsikt över Rålambshovsparken, mot Söder Mälarstrand, och Dagens Nyheter-skrapan. Kan det bli bättre?
Jag tror inte det.

Vi har varit lite oroliga i och med att bostadspriserna sjunker och jag och min man har diskuterat om vi inte ska försöka köpa en äldre men större lägenhet vilket vi säkert får för de pengar vi ska lägga på den nya lägenheten. Men alla lägenheter jag har sett har haft ett flertal brister: ingen bra utsikt, ingen bra planlösning, ingen balkong, ja,, det finns fler orsaker vilka har gjort att vi har beslutat att köpa den lägenheten som vi har reserverat för två år sedan. Jag har dock börjat bli lite less på alla tidningar och alla internet sajter som skriver att bostadspriserna är på väg ner och all denna skrämsel propaganda som verkar vara i tidningarna varje dag. Självklart sjunker bostadspriserna, men när man ska jämföra lägenhet med andra lägenheter är det viktigt att det är exakt samma förutsättningar som de olika objekten har, eller?

Nu ska jag inte älta om detta mer :)

För att prata om något helt annat. Julen närmar sig med stormsteg och i år kommer mina barn inte få så många julklappar som alla andra år. Finanskrisen säger ni och nickar på huvudet. Nej, säger jag och menar att jag tycker att vi har det bra och behöver inte fler julklapapr som fyller garderoben eller barnens rum. I år ska de få njuta av julen och dess läckerheter utan julklappshets eller liknande. Jag har förklarat för barnen att det finns barn som inte har mat för dagen och att det är viktigare att man ger än får under julen så vi kommer att göra en extra stor donation till Unicef, vilket jag för övrigt är fadder hos. Jag donerar månatligt en summa som varken gör mer eller mindre för mig men som betyder en hel del för barn i andra delar av världen.





Så min uppmaning till er i dag blir:

"Att ge är en större gåva än att få"

Istället för att köpa onödiga prylar som ändå går sänder efter ett par veckor, eller blir slängda längst in i garderoben efter lika lång tid, ge en gåva till ja, vilken organisation som helst egentligen. Det behöver absolut inte vara till Unicef, det kan vara till Röda Korset, Frälsningsarmén eller Bris. Det viktigaste är att man ger. Det behöver inte heller vara ett stort belopp, allt är välkommet. Det är trots allt tanken som räknas, eller vad tycker ni?
Visa våra barn och kommande generationer att det är viktigt att bry sig om andra.

Kramar och sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Jack

Huset är underbart , tro mig !

2008-11-14 @ 21:17:32
URL: http://fotografjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0