Var det någon som...

såg valet i USA?

Undertecknad är förkyld och hade svårt att sova i natt och det var perfekt timing av mig att följa något historiskt på TV.

USA har fått en afro-amerikansk president!!!!!

Så varför är jag överväldigad? Jag lovar er, om ni hade följt detta live och insett hur stort det är hade även ni jublat. Det var rörande, det var patriotiskt, det var storslaget, det var historiskt och ja, framför allt: DET VARA AMERIKANSKT.

Och säga  och tycka vad man vill om USA men det är en stormakt som man måste räkna med och ett bra exempel är den stora finanskrisen som just nu genomsyrar hela världen och har fått världens börser att falla som stenar.
Om nu någon missat detta så började det i just USA.

Ja, vad kan man säga annat än: Grattis till det amerikanska folket för att ha tagit ett beslut som motstrider deras envisa rasism. Grattis till er, mina läsare till att ha varit med om något historiskt och framför allt grattis till mig för att jag var vaken och kunde följa det LIVE.( även om det var ofrivilligt :)) Martin Luther King hade varit riktigt stolt, hans dröm besannades inatt......


God Speed and Take Care!!!


Kommentarer
Postat av: Jack

Vem tror du lämnar idol ikväll då ? :D

2008-11-07 @ 20:52:32
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: Maria-Louise

cool blogg :)

2008-11-08 @ 19:03:19
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0