Vad nytt?

Ja, inget förutom att vi ligger mer än hälften av familjen i influensa, detta är orsaken till bristen på inlägg från min sida. SORRY....

Men jag kom dock att tänka på något under gårdagen som jag gärna vill lufta lite med er.

Hur många av er tror på "det onda ögat"?

Det är en gammal sägen som säger att det finns människor som när de blir avundsjuka på en så får man mer eller mindre en förbannelse över sig om olycka och otur. Ja, det stämmer. Och jag börjar faktiskt tro mer och mer på sådant.
Förr i tiden hade de en helt annan insyn och kunskap om detta. Jag har mer eller mindre börjat damma av alla gamla sägen som min mor har nämnt till mig och börjar tro på dem mer och mer. Tokigt?

Nja, inte om man gång på gång råkar ut för sådant som mer eller mindre verifierar de gamla talessätten.

Men som den positiva och levnadsglada person som jag är dammar jag av mig och fortsätter att njuta av livet men alltid med ett öga bak över axeln. Man vet aldrig när det onda försöker komma ikapp en.

Och som en person som har varit med om mycket och litet till så har jag en mantra jag alltid går efter:

"När motgångar dyker upp - sök vägar att hantera dem"



Perseverance: Cliffhanger Art Print
 
   
 
WHAT THE MIND CAN CONCEIVE AND BELIEVE, IT CAN ACHIEVE


Kramar till er oh natti, natti ;)

Kommentarer
Postat av: Jack

sv: haha nääej ;D

2008-11-09 @ 20:57:15
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad roligt! :D



Hur är det annars med dig då?

Puss

2008-11-09 @ 22:20:33
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Jack

händer idag då ? ;)

2008-11-10 @ 20:14:58
URL: http://fotografjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0