Snart dags...

Imorgon ska jag på bröllop och min son har sagt att han ska hjälpa mig ta en bra bild på mig så att jag kan lägga ut här på bloggen.

Jag har sett fram emot detta ett bra tag. Varför undrar ni?

Jo, för att vara en tre barnsmor som arbetar heltid och som har en man som äger och driver en restaurang så blir det inte många utekvällar, det vill jag lova. Så jag har verkligen sett fram emot att få klä upp mig, få håret fixat och denna gång slår jag på stort och jag har även bokat festsminkning hos Make Up Store. Jag bara hoppas att jag inte blir besviken vad gäller håret och sminkningen. Nåja, resultatet får ni se här imorgon.....

Klänning, då undrar ni?

Jag har beställt en underbar enkel festklänning via internet från USA. Med frakt och införselmoms så blir det ändå till halva priset mot vad jag skulle ha fått ge för den här i Sverige. Underligt, eller hur?
Jag har även beställt skor. från samma sajt....CRAZY!!!!!
:)

Ja, vad ska vi prata om idag då?
Jo, döm om min förvåning när jag fick nya numret av tidningen CHEF som jag får via facket. Och vad tar de upp där? Jo, exakt samma ämne som jag tog upp för flera veckor sedan, Nämligen att det är i kristider mer viktigt än någonsin att de anställda känner sig uppskattade och julgåvor till anställda har mer värde i kristider. Ser man på......

Det är nice att veta att man har tankar som faktiskt är konkreta och realistiska.

Tyvärr hade jag även rätt när jag uppmanade er föräldrar att inte ta ut er ilska eller frustation över era barn. Läste en hel del artiklar om att barnmisshandeln ökar i Sverige........

Jag blir så upprörd när vuxna ger sig på barn, mentalt eller fysiskt. Kan inte vi vuxna ha tillräckligt mycket styrka och restriktioner att vi håller oss för att slå eller verbalt misshandla våra barn?
Hur korkad får man vara när man ger sig på ett oskyldigt barn som inte har en aning om varför mamma eller pappa, den person som man vänder sig till för tröst, är den som åsamkar en så mycket skada att man behöver söka tröst. Men vänta, det går ju inte, för den personen som man söker tröst hos i vanliga fall är den som är upphovet till behovet av tröst......???

Hur kan man som förälder tillåta sig själv att förstöra livet för ett oskyldigt barn? Jag skulle vilja att man inför ett test för blivande föräldrar, ja , faktiskt innan man blir havande, bör båda föräldrarna genomgå ett psykologiskt och fysiologiskt test, för att kolla att man har alla hästar i hagen.





Eller vad tycker ni?

Att vara förälder är det viktigaste jobbet man har och någonsin kommer att få. Ja, det är ett jobb, och ett på heltid också. Vem som helst som skulle missköta sig på jobbet skulle bli sparkad eller på annat sätt entledigad från sin tjänst, stämmer inte det? Jag tycker att skola och övrig barnomsorg bör hålla ögon och öron öppna och rapportera minsta misstanke om missförhållanden i elevers hem. Tyvärr är den svenska mentaliteten lagd lite så att "var och en sköter sitt", men tänk hur många barns liv man hade kunnat rädda och förändra till det bättre om folk i närheten hade agerat i tid.

Så min uppmaning till er alla:

"Om ni så mycket som misstänker om att det finns barn i er närhet som har dåliga hemförhållanden, uppmärksamma detta till rätta myndigheter idag, imorgon kan det vara för sent..........."

Kram från mig till er...

Kommentarer
Postat av: Jack

" Att vara förälder är det viktigaste jobbet man har och någonsin kommer att få " - Mycket klokt sagt !

2008-11-14 @ 21:57:03
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: Jack

üüüüberbra :D !

Händer idag då ? ;)

2008-11-14 @ 22:02:42
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: choolst

barnmisshandel är nog det vidrigaste som finns

2008-11-14 @ 22:58:08
URL: http://choolst.blogg.se/
Postat av: c a s p e l i h n a

Ja, det är väldigt viktigt att man kontaktar rätt mydigheter å att man inte "ser förbi" om nått hemskt händer!



Tänkte bara fråga dig vad du hade för drömyrke när du var liten??



Ha en bra dag!

2008-11-15 @ 10:06:18
URL: http://caspelihna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0