Grattis!

Gud va kul vi hade på bröllopet igår.
Brudparet var hur lyckliga som helst och jag kände en sådan glädje och kärlek i luften att jag log hela kvällen. Nej, det hade inget att göra med att jag drack sprit. Om sanningen ska fram var det min tur igår att inte dricka för det var jag som skulle köra hem vårt sällskap efter festen.

Nej, jag log inom mig för jag kände en enorm känsla av kärlek och lycka och jag önskar brudparet all lycka och glädje i framtiden i deras gemensamma liv framöver.

Det bästa råd jag kan ge dem är: att dela ett liv tillsammas handlar om att ge och ta. Att inte alltid ha rätt utan bara ibland. Att veta att man är två om att besluta om saker och ting, även om det är mindre saker som egentligen inte har större betydelse. Det är de små tingen som bildar helheten.  Min svärmor brukar alltid säga:










Om man ser två personer leva i
harmoni så är det alltid en som har fått ge med sig.

Och det stämmer till 100 %. för man kan aldrig vara sams om allt men å andra sidan är det också viktigt att inte alltid tro att man har rätt. Man måste se till att den andra partnern på ett eller annat sätt får sin beskärda del av kakan. Man behöver inte hålla statistik och bestämma varannan gång eller liknande utan man får se till helheten i olika diskussioner och därefter ge med sig om man ser att just en viss diskussion betyder mycket för den andra. Till exempel om man ska handla en möbel, man märker att ens andra hälft verkligen vill ha en soffa som man kanske inte är super förtjust i men å andra sidan så har man inget alternativ som känns mer riktig utan man tycker helt enkelt inte om den soffan. Då får man fråga sig själv. Hur viktigt är det för mig att få en annan soffa och hur viktigt verkar det vara för min partner att få just den här soffan?

Tänk så många gräl och onödiga diskussioner man kan undvika genom att lära sig denna enkla regel. Man behöver inte alltid ha rätt utan man är faktiskt mänsklig och det finns ingen människa som är fullkomlig. Är det någon som tror att han/hon är fullkomlig? Hallå??

Reality check!!!!!

Så mina kära läsare, kom ihåg denna enkla regel:

"För att leva i harmoni i ett färhållande måste man lära sig att ge och ta"


Kramar och sköt om er!

Kommentarer
Postat av: c a s p e l i h n a

Sv; okej, jag pluggar till tandhygienist, så jag får väll säga det då..=)

Hoppas helgen var trevlig!! =)

2008-11-16 @ 21:20:17
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Louise

Tänkvärda ord!



Allt bra med dig?

Puss!

2008-11-17 @ 18:55:41
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: c a s p e l i h n a

Sv; ja precis, jag tycker det är ganska kul å plugga nu faktiskt!



Själv var jag hemma hos min sambos föräldrar å målade om hela helgen.. ganska kul det med faktiskt! =)

2008-11-17 @ 20:30:37
URL: http://caspelihna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0