Glada nyheter!!!!

  Det råder en enad mening om att Riksbanken sänker räntan rejält och redan i nästa vecka. OCH vår byggherre, Skanska, meddelade oss idag att vi inte behöver betala handpenningen för lägenheten förrän första veckan i januari.

  Vem har sagt att goda nyheter sällan kommer i par?

Nu kan jag andas ut och luta mig lugnt bakåt och börja planera flyttningen och möbleringen av vår nya lägenhet, och tro att allt kommer att lösa sig. För det har varit en stor oro hos mig och min man att räntan gått upp så högt som den har och nu sjunker räntan och förhoppningsvis ligger den runt 3,5 % när vi flyttar in i mars och då, då binder vi ränta i tio år även om det kommer sjunka än mer.
För ni vet vad de säger:

"Bättre en fågel i handen än tio i skogen"

"BETTER BE SAFE THAN SORRY!"

Och för att fortsätta på min bana med "vill ha" -listan så kommer här ett tips till er som har runt 15 000 kr liggande och

behöver en ny mobil:

Det är den nya Aura från Motorola. Vad tycker ni?
Snygg? Japp!
Smart tidpunkt för marknadsföring? Näpp!

Undrar hur marknadsansvariga på Motorola resonerade innan de släppte den?

"Nu har ingen råd att bo i sina hus, folk blir av med sina jobb, aktierna sjunker som sten. Perfekt:
Nu lanserar vi en lyxmobil som sticker i ögat på folk och som kostar lika mycket som ett hus."

Grejen är att den endast kan köpas av Motorola direkt och är till salu endast i USA.
Ni vet, landet vars ekonomiska turbulens har satt resten av världen i gungning och ingen tror att botten är nådd än.

Jag skulle verkligen vilja ta ett snack med marknadsansvariga på Motorola.
Ni vet, bara för skojs skull ;)

Kramar och sköt om er :)




Kommentarer
Postat av: Jack

sv : Tack :D haha

2008-11-27 @ 19:25:54
URL: http://fotografjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0