Fy och fy igen...

Det värsta som finns med hösten är alla förkylningar och andra irriterande sjukdomar som florerar i denna hemska årstid. Jag vet att jag har prisat hösten och dess vackra färgskiftningar m.m och jag håller fast vid det jag tidigare sagt: Hösten är vacker, men som alla goda ting finns det en baksida, och det är just alla förkylningar och liknande som hör hösten till.
Nu räcker det med negativa tankar och nu vidare med min positiva och peppande uppmuntran.
Ja, kära läsare det verkar som om vi har mer finansiell oro att vänta oss på både gott och ont. Det mesta är rapporter som man läser om att det värsta inte är över. Ja, det verkar som om vi går mot en dyster arbetsmarknad och det är så typiskt just när jag och min man ska köpa en lägenhet som man hamnar i den värsta krisen på 79 år.

Skrattretande? Nja....inte så att man inte kan hålla sig för skratt direkt

Typiskt Hollywood-filmaktigt?  Japp.....Hade man lagt till detta som en händelse i film hade vi tittare tyckt " A, visst att det skulle hända just nu"

Har ni tänkt på att man ibland råkar ut för något i sitt liv som man finner väldigt skrattretande och ofattbart?
Ni vet sådana händelser som om de skulle varit med på film så hade man tyckt att manusförfattarna borde ha bättre fantasi, eller att nu får de i alla fall ge sig?

Ett klockrent exempel är när jag och min man reste till Rom, första gången ensamma utan barn. Vi stod där vid S:t Peterskyrkan i Vatikanen och väntade på att få gå upp högst upp till toppen av kyrkan. Vem stöter vi på om inte min vännina som jag inte hade sett på flera år; Ingela Haas. Det är sådant jag menar, sådant som man inte tror kan hända på riktigt utan bara på film.

Har ni varit med om liknande händelser?

Händelser som har fått er att tänka efter och ta ett steg tillbaka och bara : WOW!!!

Ett annat klockrent exempel är när man går på stan eller i ett av många shoppingcenters som finns och tänker på en person som man inte tänkt på, på länge eller träffat på länge och så plötsligt står den personen livs levande framför en!
Det är sådana händelser som får en att fundera lite om universum och hur små vi är i det stora hela.

Kan man omedvetet se till att saker och ting händer bara genom att tänka på dem?


Och avslutningsvis:


"Utsidan är inte allt, men det är utsidan som ger insidan en chans att visa sitt rätta jag"

Natti, natti.........


Kommentarer
Postat av: Louise

Tack! Värmer massor att höra!

Allt bra med dig annars?



Puss!

2008-11-10 @ 22:59:19
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0