:)

Ett smile för att beskriva hur jag känner över att vara tillbaka på jobbet efter tio dagars influensa. Pfhuuuu....
Glad att jag har det avklarat innan jul i alla fall.

Jag blir glad när jag får respons från er om mina texter. Jag vet att jag inte är som de vanliga bloggarna utan mina texter är ofta längre och jag har så mycket att säga....

Tack för att ni finns :)

Ett återkommande problem runt jul som jag har uppmärksammat är all den negativitet och depression som dyker upp som svampar i skogen. Mitt råd till er alla är: LE!!!




Jag har sagt det förut och jag kommer att säga det tills jag blir blå. Att le mot folk som man möter, okända eller nära spelar ingen roll. Le och se att du kommer att få ett leende tillbaka. Det kräver så lite och ger så mycket tillbaka. Jag kan lova er att om alla log mot de människor som man möter varje dag, i tunnelbanan, på bussen eller vid parkeringsplatsen, så skulle alla må mycket bättre. Tyvärr lever vi i ett av världens mörkaste länder och det är vetenskapligt bevisat att det är bland annat mörkret vid denna årstid som är en av de stora bovarna till att folk begår självmord. Så le mot din medmänniska, det gör så mycket mer än du tror.

Och så vill jag såklart återkomma till det jag skrev om tidigare. Att besöka och hålla relationen till föräldrarna vid liv. Och inte bara till föräldrarna. Lika viktig är relationen till syskon, kusiner och andra anhöriga.

Passa på nu när helgerna närmar sig. Passa på att ta kontakt med släktingar som du inte haft kontakt med på länge. Passa på att återuppta kontakten med din syster eller bror. Vad var det ni bråkade om senast? Var det verkligen värt uppbrottet och ledsamheterna som följde efter? Just det. Du kommer säkert inte ens ihåg varför ni inte ses eller hörs av längre.

Så lova mig och dig själv att du framöver ska ta tillvara alla nya relationer och försöka blåsa liv i alla gamla relationer som inte verkar existera längre. Gör det och se hur det känns efteråt. Jag lovar dig att du kommer att må så bra och  du kommer att vara tacksam för resultatet och gå omkring och le ännu mer. Det blir som en positiv cirkel. Det kan bara bli bättre :)

Kramar och sköt om er :)

Kommentarer
Postat av: c a s p e l i h n a

Sv; ja det är ju superkul å måla!

längtar tills vi själva flyttar till hus eller annan lägenhet så man kan måla om lite..=)

Det är ju så kul å vara kreativ å göra som man vill. ;0)

2008-11-17 @ 21:02:44
URL: http://caspelihna.blogg.se/
Postat av: Louise

Naturligtvis! :)

Händer annars då?



Puss!

2008-11-18 @ 07:02:19
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: c a s p e l i h n a

Har du haft en bra dag idag då??

2008-11-18 @ 18:42:58
URL: http://caspelihna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0