Måndag:)

Halloj!!!!
Har haft fullt upp hela helgen men nu är jag tillbaka :)

Blev ganska chockad över domen som kom idag. Ni vet den här mannen som smygfilmade på stans caféer, på toaletterna. Han blev frikänd för domstolen tyckte inte att det var sexuellt ofredande att smygfilma folk på toaletterna!!!
Ja, mycket kan man säga om vårt rättsväsande, men att det är klokt och har en mening är inte ett av de sakerna.

Så, nu vet ni som har sådana konstiga begär och driv. Det är bara att köra på. Ut och filma hur mycket som helst, vart som helst och när som helst.....


Till något mera matnyttigt:

Riksbanken tidigare lägger sitt möte till i övermorgon och redan på torsdag beslutas det med hur mycket riksbanken sänker räntan. Många tippar att det behövs en rejäl sänkning och jag håller tummarna och tror på det bästa. Upp till 100 punkter säger många, alltså en hel procent , och det är bara början, det blir fler sänkningar innan nyår.

Ja, gott folk, nu börjar det märkas att vi närmar oss botten på den här krisen, men det vänder inte än på minst ett år. Så se över onödiga kostnader MEN se även till att belöna dig själv då coh då, för man är ju trots allt en människa och alla behöver uppskattning då och då. Speciellt i dåliga tider.

Dagens visdomsord:
(Fritt översatt från arabiskan)

"Spara din vita slant till din svarta dag"

Se med andra ord till att spara när det går som bäst så att du har en buffert när det går som sämst.


Och avslutningsvis:



Min mor fyller 75 år idag och jag vill passa på att önska henne en supertrevlig födelsedag och må hon leva i minst 100 år!!!!



P.S Självklart ska jag iväg till henne, men det blir först när barnen lagt sig. De får fira henne i helgen.



KRAMAR OCH TA HAND OM ER!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0